2011. december 11., vasárnap

Karácsonyfadíszek mézes tésztából




Ahogy én készítem:
Hozzávalók:
45 dkg sima liszt, 25 dkg porcukor, 1-1 kávéskanál fahéj, szegfüszeg, gyömbér, 1 kávéskanál szódabikarbóna, 3 egész tojás, 15 dkg méz, 1 citrom reszelt héja.
A tojást a mézzel habosra keverem, majd apránként belekeverem a többi anyagot.  Egy napig jó ha áll a hűtőben.
3 mm vékonyra sodrom, különböző formákkal kiszúrom. Én kartonpapírból is vágok ki sablonokat, majd azokat körbevágom. A tetejét tojásfehérjével megkenem, ettől szép fényes lesz a tészta. Sütőpapírral bélelt tepsiben sütöm közepes hőfokon 10-15 percig.
Cukormáz: 1 tojás fehérje, 20 dkg hétszer átszitált porcukor. Jól kikeverem, majd díszítem. Én zacskónak a sarkát vágom ki nagyon finoman, beleteszem a mázat és díszítem.
Nagymamis

8 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nagyon szépek!
Köszi a receptet,mi is ki próbáljuk a kislányommal!
Rózsa

erdoseva55 írta...

Gyönyörűek! Nyami, nyami!:))

Lonci (Győr) írta...

Szeretem, de nem szoktam sütni, de lehet az idén kipróbálom újra, ezzel a recepttel!

Timi írta...

Milyen csodálatos illat lehetett nálatok :o)! Igazi karácsonyi illat!!!

Palkó írta...

Ezek gyönyörű szépek! Még soha nem készítettem mézeskalácsot, de talán majd egyszer... elteszem a receptet :)

Celestial Charms írta...

Beautiful cookies!
Maureen

Aranka írta...

Gyönyörűen mutatnak a díszek, nagyon inycsiklandók lettek, rögtön megkívántam ezeket a sütiket. Köszi a receptet is biztosan kipróbálom.

Nagymamis írta...

Köszönöm mindenkinek!